Jazykové kurzy pro zaměstnance? Nekupujte zajíce v pytli!
Chcete svým zaměstnancům poskytnout výuku cizího jazyka? Možností se nabízí tolik, že jen málokdo se v nich dokáže zorientovat. Jaký kurz vybrat a na co si dát při výběru jazykové školy pozor?
Tajit plat. Je to nejlepší řešení?
Existují společnosti, které se řídí politikou „řekni o tom svému kolegovi a my tě propustíme“, stejně jako existují společnosti, které vyvěšují seznam platů všech zaměstnanců na firemní nástěnku. Kde je ta hranice? Jaká cesta je nejlepší pro příjemnou atmosféru na pracovišti a motivované zaměstnance?
Teambuilding
Neboli budování kolektivu, je úkolem manažera. To ale neznamená, že všechnu práci musí odvést on. Stačí vědět, na koho se obrátit a co po něm chtít. Tento článek pojednává o tom, k čemu je teambuilding dobrý, co vám přinese a jaké jsou jeho druhy.
Rady pro vedoucí pracovníky, jak motivovat zaměstnance v těžkých obdobích
Někdy ve firmě nastanou nelehké chvíle. Může jít například o neshody mezi zaměstnanci, o stávku či zkrátka o to, že se firma nachází ve finanční krizi. V takovém období je třeba udržet pracovníky výkonné a co nejméně stresované. Následující článek upozorňuje na věci, na které by vedoucí neměli v těžkých chvílích zapomínat.
Propouštíte? Pověst svého podniku nemusíte pokazit!
Řešením může být outplacement, přestože jde na poli personalistiky o poměrně nový servis. Outplacement znamená pomoc odcházejícím zaměstnancům při hledání nového uplatnění. Zatím je sice doménou velkých mezinárodních podniků, užitek však může přinést i firmám menším.
Čeho si lidé na práci nejvíc cení
Každý z nás má odlišné důvody, proč pracuje a co od své kariéry očekává. Podle sociologických průzkumů, ale přeci jen existuje něco, co je pro většinu lidí společné. Víte, jak můžete zajistit, aby byli Vaši podřízení v práci dlouhodobě spokojeni a odváděli kvalitní výkony?
Jak vytvoříte zajímavou nabídku práce?
Americký pracovní server Hiring Technical People přišel na svém blogu se seriálem „Jak zatraktivnit nabídku práce“. Vzhledem k zaměření serveru některé rady souvisejí spíše s přijímáním lidí z technických oborů. Mnohé z nich však můžete využít pro všeobecnou praxi. Zkuste se proto inspirovat našimi tipy, které z tohoto seriálu vycházejí.
Získejte v nováčkovi plnohodnotného člena týmu
Najímáte nového zaměstnance a chcete mít jistotu, že bude svou práci vykonávat dobře a dlouho? Usnadněte mu zapadnutí do kolektivu a firemní kultury. Podle různých průzkumů jsou pracovníci, kteří se cítí být součástí podniku, nenahraditelnými tahouny. Dáme Vám pár tipů, jak v novém zaměstnanci najít dobrého kolegu.
Zaměstnanecké výhody jsou účinnou motivací
Potřebujete zefektivnit výkon Vašich pracovníků a rádi byste si ty nejlepší z nich ve firmě dlouhodobě udrželi? Pak uvažujte o zavedení individuálních zaměstnaneckých bonusů. V mnoha českých podnicích se různé systémy odměn staly běžnou součástí motivace. Většina z nich je pro Vaše podnikání výhodná i finančně, můžete si je totiž v podobě nákladů odečíst z daní. Přiblížíme Vám zde ty nejvyužívanější způsoby.
Připravte se kvalitně na vedení pohovoru
V pracovní náplni člověka, který vybírá nové zaměstnance, bývá vedení přijímacího pohovoru až na jednom z posledních míst na žebříčku důležitosti. Přesto musí být schopen se i při minimu času na interview dobře připravit a rozpoznat pak vhodného kandidáta. V našem článku Vám dáme několik tipů pro rychlou a kvalitní přípravu na pohovor.
Tři různé přístupy k přijímacímu pohovoru
Přijímací interview je nedílnou součástí výběrového řízení. Konkurs ale může být vypsán na pozice různé úrovně a kvalifikace. Pro každou z nich se pak hodí jiný způsob vedení pohovoru. Existují tři základní přístupy k jeho přípravě a my Vám je zde přiblížíme. Dozvíte se, kdy který způsob použít a co každý z nich obnáší.
Zakázané otázky formulujte jinak
Potřebujete zjistit, zda nemá uchazečka malé děti, protože daná pozice vyžaduje plné nasazení a značné časové oběti? Taková otázka a mnoho dalších jsou ze zákona u přijímacího pohovoru zakázány. Pomůžeme Vám však osmělit si způsoby, jak obdobné dotazy obejít a na potřebnou informaci se zeptat jinak.