Jak vést pracovníky efektivně
Chcete dosáhnout těch nejlepších výkonů svých zaměstnanců? Velmi důležitou roli při tom hraje právě Váš přístup k nim. Poradíme Vám proto, jak správně jednat se svými kolegy a dosáhnout tak zvýšení produktivity a kvality jejich práce.
Na co se zaměřit během interview?
Pohovor je nejdůležitější složkou výběrového řízení. Je tedy nezbytné se během této krátké doby soustředit na získání co nejvíce potřebných informací o každém kandidátovi. Poradíme Vám, na co konkrétního se při interview zaměřit a zužitkovat tak každou minutu z času, který na něj máte vyhrazený.
Assessement centre odhaluje manažerský potenciál
Spojení „Assessement centre“ se na poli personalistiky používá čím dál tím častěji. Víte ale, co znamená? Jde o pokrokovou metodu výběru nových zaměstnanců i hodnocení těch stávajících. V tomto článku se Vám pokusíme Assessement centre (AC) co nejvíce přiblížit.
Co předchází zaměstnání prvního zaměstnance?
Chcete si založit vlastní firmu? Nebo už podnikáte a na množství zakázek prostě nestačíte? V obou případech asi budete potřebovat nějakého zaměstnance. Že ale nevíte co všechno v praxi obnáší zaměstnání toho prvního pracovníka? Poradíme Vám, co všechno musíte zařídit. Zjistíte také jaké jsou náležitosti pracovní smlouvy a další užitečné tipy.
Co obnáší ukončení pracovního poměru se zaměstnancem?
Propouštíte zaměstnance, nebo Vám dal výpověď sám? Pracovní poměr může být kromě výpovědi rozvázán také dohodou, okamžitým zrušením nebo zrušením ve zkušební době. O těchto způsobech ukončení najdete více v našem tematickém článku v sekci Pracovní právo. Následující řádky Vám pak poradí, co všechno musíte před i po ukončení pracovního poměru ještě zařídit a na co si dát pozor.
Jak správně komunikovat se svými podřízenými
Jste ve vedoucí pozici? Náplní Vaší práce je tedy mimo jiné vést své podřízené k co nejlepším výkonům. Máte však pocit, že nikdo z nich nedělá svou práci dobře a dokola opakují ty samé chyby? Možná jen mezi vámi příliš nefunguje vzájemná komunikace. Přinášíme Vám zde pár tipů, jak ji zlepšit a naučit se své zaměstnance přiměřeně kritizovat, ale i pozitivně motivovat.