Přestávky v práci předcházejí nebezpečné únavě
Před deseti lety se zřítil letoun vnitrostátních linek na obytnou část města Buffalo. Zahynuli všichni lidé na palubě. Důkladné vyšetřování vedlo k závěru, že příčinou byla chybná pilotáž zaviněná únavou a nepozorností pilotů. Tato tragédie byla přelomová, protože přiměla leteckou federaci k zavedení nových pravidel pro závazný odpočinek posádek.
Big Five: Jak souvisí typ osobnosti se spokojeností v zaměstnání
Naše osobnostní charakteristiky předurčují to, jak v životě myslíme, vnímáme a jednáme. Naše vnitřní nastavení se ve výsledku projeví v kvalitě osobního i pracovního života. Cestou ke spokojenosti v zaměstnání by mohlo být poznání a přijetí svých silných a slabých stránek.
Stop šikaně na pracovišti: Nenechte si ubližovat
Motivy vedoucí jedince k šikanování druhého člověka bývají různorodé. Mohou vyplývat z osobnostního nastavení aktérů, z vývoje situace, z nejrůznějších lidských pohnutek jako je strach, zlost, závist, pomsta či nesplněné očekávání.
Pravidla směnného provozu: Jak zvládnout směny bez následků
Práce na směny má v posledních letech v České republice vzestupný trend. Z pohledu zaměstnavatele se jedná o nástroj pro zvýšení výrobní kapacity či udržení provozu. Nezbytné směnování je také v oblasti sociální péče a zdravotnictví. Z pohledu zaměstnance je práce na směny spojená s možností příplatku a lákavá může být možnost získat více volných dní v rámci týdne.
Praxe obchodníka: Umění dobré prezentace
Kvalitní a působivá prezentace je mocným pracovním nástrojem každého obchodníka. Spojuje v sobě to nejlepší, co může obchodník zákazníkovi či klientovi nabídnout. Forma, obsah a podání prezentace mohou být klíčové pro rozhodnutí zákazníka, zda do produktu investovat a také, jestli může důvěřovat obchodníkovi a společnosti, kterou zastupuje.
Etická pravidla v personalistice
Představte si, že hledáte práci a obdrželi jste pozvání na výběrové řízení do významné městské organizace. Vše zdánlivě probíhá podle regulí.
Transformační leadership jako cesta k vyšší angažovanosti zaměstnanců
Zaměstnavatelé hledají účinné nástroje, jak aktivizovat zaměstnance a povzbudit je k vyšším a kvalitnějším pracovním výkonům. Přemýšlejí nad motivačními programy a zavádějí drahé systémy benefitů, někdy bez garantovaného účinku. Nákladně odstraňují technologické a technické bariéry. V některých případech by stačila pouze změna stylu vedení.
Poruchy osobnosti na pracovišti
Duševní poruchy většinou nahánějí hrůzu, nevíme přesně, co vše si pod tímto pojmem představit. V krimi zprávách a detektivkách se setkáváme v souvislosti se zločinem s pojmy jako psychopat nebo sociopat. Pachatelé trestných činů jsou však jen špička ledovce. Ve skutečnosti existují poruchy osobnosti v různých podobách a intenzitě.
Kariérové kotvy: spokojenost a stabilita na pracovišti
Důvody, proč si lidé vybírají určitý typ zaměstnání, a jak dlouho na pracovišti setrvají, jsou různé tak, jak odlišný a jedinečný je každý člověk. Při hledání práce může volba profese odrážet pouze momentální potřebu člověka zaměstnat se. Častější případ je, že lidé pohlížejí více do budoucna, plánují svoji kariéru a hledají uplatnění, které je bude uspokojovat dlouhodobě.
Fenomén zvaný Empowerment motivuje zaměstnance
Určitě jste se někdy setkali na úřadě, v obchodě či na vašem pracovišti se znuděnými a nepříjemnými pracovníky. Odbyli vás, odkázali jinam nebo jen neochotně vyhověli. Pokud už práci udělali, tak jen to nejnutnější a to ještě nedostatečně či chybně. Toto není jen přízrak starých „totalitních“ časů.
Současný trend: Firma společensky odpovědná
Sociální rozměr podnikání je pojem skloňovaný v posledních letech čím dál častěji. Zejména nadnárodní organizace, jejichž činnost je na očích široké veřejnosti, vyvíjejí aktivity prospěšné zaměstnancům i celé společnosti. Někdy to může být i určitá úlitba společnosti za možné negativní dopady podnikání na životní prostředí a trh práce v regionu, kde organizace působí.
Zakázaná slova ve firemní komunikaci
Komunikace funguje jako obousměrné předávání informací. Nejedná se jen