Jak usnadnit práci personalistům při výběru zaměstnanců
Výběrové řízení není levná ani jednoduchá záležitost. Často se stává, že proběhnou dvě až tři kola náboru, ze kterého vzejde jeden vítěz a mnoho poražených. Mezi nimi se však nachází mnoho perspektivních zaměstnanců, prověřených výběrovým řízením. Přesto někteří personalisté či manažeři jejich životopisy skartují a dále se jimi nezabývají. Také interní lidské zdroje leží často ladem. Ke škodě personalistů, zaměstnavatele a samotných uchazečů.
Co čekat od zaměstnaneckých benefitů?
Představte si, že se vám opakovaně podařilo zazářit a uspět na výběrovém řízení. Nyní se rozhodujete mezi dvěma slibnými zaměstnavateli, kteří vám nabízejí stejnou práci za totožných platových podmínek. Obě nabídky se vám zdají stejně lákavé. V rozhodování vám mohou pomoci informace o tom, jakou zaměstnavatelskou pověst firma má a jaký nabízí systém zaměstnaneckých výhod. Mohou zde totiž nastat významné rozdíly, které vám rozhodování usnadní.
Co očekávat od firemní kultury?
S pojmem firemní kultura se setkáváme v médiích i v pracovním životě. Je to poměrně široký pojem, pod kterým si lze představit ledacos, počínaje chováním a oblékáním zaměstnanců až po image firmy a její vystupování na veřejnosti. Může také fungovat jako zaklínadlo, které zaměstnavatel použije, když chce nastavit závazná pravidla ve firmě. Co vše si můžeme pod slovním spojení firemní kultura představit?
Jak se stát lepším šéfem
Špatný šéf funguje jako rozbuška. Potíž je, že nevíme, kdo nebo co ji odpálí, kdy nálož nahromaděných problémů vybouchne a jaké škody způsobí. Problematický šéf někdy může působit i jako žíravina. Plíživě rozleptává firmu zevnitř, devastuje zaměstnance, vztahy, stravuje a likviduje celé týmy. Zaměstnavatel pak řeší vysokou fluktuaci lidí či nutnost propouštění demotivovaných pracovníků. Nová výběrová řízení a zaučování nových zaměstnanců pak pohltí nezanedbatelné náklady. Škody na zmařených projektech a malé produktivitě práce lze jen stěží vyčíslit.
Řešíte ve vaší společnosti neobvyklý problém, úkol či obtížnou situaci? Pozvěte si na pomoc interim manažera
Vaše nejhorší obavy se naplnily, firma se dostala do patové situace a stávající personál si se situací neví rady. Nebo se může jednat o jednorázovou operaci, na kterou si potřebujete najmout odborníka. Můžete využít dočasných služeb tzv. interim manažera neboli manažera „na dobu určitou“.
Úsměv, prosím
Čím dál častěji se setkáváme se společnostmi, které po svých zaměstnancích požadují neustále dobrou náladu a všudypřítomný úsměv. Z jakého důvodu to dělají? Jde s úsměvem skutečně všechno lépe?
Firemní vánoční večírek: manuál na jeho přípravu
K tradici nejedné firmy patří pořádání vánočního večírku. Má být příležitostí k neformálnímu setkání s kolegy, zastavením v předvánočním shonu. Jak ho připravit a na co při jeho organizaci nezapomenout? Pokud hledáte odpovědi na tyto otázky, začtěte se do následujícího článku.
Jak zaměstnat ty nejlepší z nejlepších?
Ruku na srdce. Pokud jste už někdy najímali nového zaměstnance, jistě jste si položili otázku: „Jak poznám, že je to ten pravý?“ Půlhodinové interview vám o člověku jistě neprozradí vše. Přesto existují způsoby, jak zvýšit možnost nalezení opravdu skvělého zaměstnance.
Jak si udržet ty nejlepší zaměstnance?
Pro svou firmu jste získali tým skvělých lidí. Možná tedy sami nejlíp víte, jak náročné bylo jejich hledání. Co můžete jako zaměstnavatel udělat pro to, aby byli vaši nejlepší zaměstnanci v práci spokojení a nedali přednost konkurenci?
Generace Y: Mohou to být vaši zákazníci, zaměstnanci či zaměstnavatelé
Toto pokolení bude v nejbližších letech tvořit značnou část populace v produktivním věku. Změní pracovní trh. Lidé z této generace přinesou nový přístup k práci, v mnohém kreativní a hodný následování, v mnohém až příliš radikální. Také budou hlavními konzumenty, spotřebiteli na trhu. Chcete-li udržet takové lidi v práci či jako své zákazníky, musíte vědět, jací jsou.
Jak na obchodní jednání
Mnozí z nás denně přicházejí do kontaktu s potencionálními klienty a nabízí jím své služby či produkty. Jak co nejefektivněji podobná setkání zvládnout? Jak se na ně připravit a na co si dát pozor? To se dočtete v našem článku.
Zaměstnanec s mentálním postižením? Zkuste to
V nedávné minulosti v médiích proběhla kampaň zacílená na zaměstnávání lidí s mentálním postižením. Mohou vůbec lidé s mentálním postižením pracovat? Na jakých pozicích? A co to pro ně samotné, ale i jejich zaměstnavatele znamená? Více se dočtete v následujícím článku.