VOLÍŠ LOSNU NEBO MAŽŇÁKA? Názor učitele...
Proč tento text zahajuji slavným citátem s knihy Jaroslava Foglara o Stínadlech? Stejně jako tehdy Vontové vybírali svého vůdce mezi dvěma charakterově zcela odlišnými chlapci, dnes v českých školách existuje možnost hodnocení výkonu žáků podobně nesourodými možnostmi – známkou nebo slovně. Který z nich je adekvátnější?
ŽIVOT ŽIVOTOPISU
Odešlete-li své CV, trvá průměrně dva až čtyři týdny, než se dočkáte očekávané reakce. Co se s ním po tuto dobu děje? Pojďme se společne podívat za oponu výběrového řízení.
JDU NA POHOVOR!
Výborně, časová investice vložena do tvorby životopisu (případně motivačního dopisu) se vyplatila a personalista vás pozval k pohovoru. Ten trvá přibližně hodinu a slouží k bližšímu poznání kandidáta. S jakými dotazy u něj můžete počítat?
V LÉTĚ SE KROMĚ ODPOČINKU VYPLATÍ SLEDOVAT I TRH PRÁCE
Doba hlavních prázdnin svádí k lenošení. Hledání nové práce řada lidí přesunuje na září. Myslí si, že počátkem podzimu narazí na lukrativnější nabídky. To však není pravda. Během července a srpna firmy uveřejňují podobné množství inzerátů jako kdykoliv jindy. Rozdíl je v tom, že na ně odpovídá menší množství uchazečů. Ruku v ruce jde s touto skutečností i vyšší šance získat vyhlédnutou práci.
JAK (ROZ)DÝCHAT, KDYŽ SE NEDAŘÍ NALÉZT NOVOU PRÁCI
Možná to znáte... Po oklepání se ze ztráty profese se vrháte do víru hledání nové. Aktualizujete životopis, každý den poctivě pročítáte inzeráty a zodpovědně na ně reagujete. Sem tam absolvujete pohovor, ovšem kýžený výsledek v podobě získání nového místa stále nepřichází. Udržet v této situaci glanc a pozitivní vidění skutečnosti stojí enormní úsilí. Jak se v této situaci chovat?
Adaptační proces: Jak efektivně začlenit nového zaměstnance
První krůčky na novém pracovišti hrají významnou roli pro vytvoření vztahu zaměstnance k zaměstnavateli a přístupu k práci i ke kolegům. Nástup, adaptace a s tím spojená péče o nového zaměstnance se nazývá onboarding. Je to plánovaný a řízený proces, který umožňuje novým zaměstnancům jejich rychlou orientaci na pracovišti, zapracování, začlenění do organizace a týmu spolupracovníků.
Praxe obchodníka: Jak působit přesvědčivě
Píle, znalosti, talent a zaujetí pro obchod jsou důležité pilíře pro úspěšný prodej. Umění přesvědčit je další důležitou ingrediencí v koktejlu vlastností dobrého a úspěšného obchodníka. Přesvědčivost mívá různé podoby, někdo hovoří o výmluvnosti, o osobním charizmatu, či o okouzlujícím vystupování. Jak se naučit kouzlu, které promění schůzku v kontrakt?
Praxe obchodníka: Jak efektivně domluvit schůzku po telefonu
Naléhavě potřebujete sjednat obchodní schůzku pro sebe či nadřízeného. Může to být tvrdý oříšek. Probojovat se po telefonu ke klíčové osobě a domluvit osobní setkání je dovednost, po které touží nejeden obchodník nebo jeho asistent. Existují nápovědy a pravidla, jak profesionálně zvládnout telefonát a úspěšně sjednat schůzku.
Časté omyly zaměstnavatelů při výběru zaměstnanců
Výběr kvalitního zaměstnance je věc nesnadná. Faktorů vstupujících do rozhodování ve výběrovém řízení je mnoho. I pro zkušené personalisty a manažery přinášejí setkání s pestrou škálou uchazečů mnohá překvapení. Před výběrovou komisí defilují nejrůznější typy uchazečů s rozmanitými projevy své osobnosti.
Přestávky v práci předcházejí nebezpečné únavě
Před deseti lety se zřítil letoun vnitrostátních linek na obytnou část města Buffalo. Zahynuli všichni lidé na palubě. Důkladné vyšetřování vedlo k závěru, že příčinou byla chybná pilotáž zaviněná únavou a nepozorností pilotů. Tato tragédie byla přelomová, protože přiměla leteckou federaci k zavedení nových pravidel pro závazný odpočinek posádek.
Big Five: Jak souvisí typ osobnosti se spokojeností v zaměstnání
Naše osobnostní charakteristiky předurčují to, jak v životě myslíme, vnímáme a jednáme. Naše vnitřní nastavení se ve výsledku projeví v kvalitě osobního i pracovního života. Cestou ke spokojenosti v zaměstnání by mohlo být poznání a přijetí svých silných a slabých stránek.
Stop šikaně na pracovišti: Nenechte si ubližovat
Motivy vedoucí jedince k šikanování druhého člověka bývají různorodé. Mohou vyplývat z osobnostního nastavení aktérů, z vývoje situace, z nejrůznějších lidských pohnutek jako je strach, zlost, závist, pomsta či nesplněné očekávání.