Zakázaná slova ve firemní komunikaci
Komunikace funguje jako obousměrné předávání informací. Nejedná se jen
Fenomén Open Space a jeho proměny
V poslední dvou desetiletích opanoval větší české firmy koncept otevřených kanceláří pro velké množství lidí zvané Open Space. Postupem času se u nás stejně jako v zemi vzniku Spojených státech začínaly objevovat první známky nespokojenosti s tímto řešením.
Barvy ovlivňují pracovní výkon
Většina lidí v produktivním věku tráví na pracovišti převážnou část dne. Pracovní prostředí, podmínky a vybavení pracoviště se odlišuje dle typu práce. Vždy by mělo splňovat nejen podmínky technické, provozní či estetické, ale také psychologické. Podle zahraničních výzkumů má volba barev na pracovišti významný vliv na produktivitu práce. Jak tedy můžeme podpořit pracovní výkon lidí vhodnou volbou barev?
Metody vzdělávání zaměstnanců mimo pracoviště
Učení se novým věcem je přirozená součást lidského života. Pokud chceme najít nebo udržet si své místo a zvýšit svoji cenu na pracovním trhu, je třeba odhodlat se a vykročit vstříc vzdělávání a profesnímu i osobnímu rozvoji. Pro zaměstnance toto pravidlo platí ještě naléhavěji. Jaké jsou možnosti vzdělávání nad rámec pracoviště?
Mzdy a platy za 2014 vzrostly a výrazně se liší dle oborů
Výdělky zaměstnanců podle výsledků za 4. čtvrtletí roku 2014 meziročně vzrostly v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Na výplatních páskách mnoha obyvatel se však tato změna neprojevila. Pojďme se podívat blíže na údaje, které nám statistika prozradila.
Praxe obchodníka: Efektivní vedení obchodního jednání
Pro každého obchodníka jsou schopnosti komunikace a umění přesvědčovat denním chlebem. Jsou to základní pracovní „nástroje“, jejichž používání vede k úspěchu či nezdaru. Někteří lidé mají pro vedení obchodního jednání vrozené předpoklady, ale většina z nás se tyto dovednosti musí teprve naučit.
Praxe obchodníka: Znalost typologie zákazníka je cestou k úspěchu
Předpokládáme, že úspěšný obchodník disponuje sociální inteligencí a ovládá umění jednat se zákazníky či klienty s ohledem na typ jejich osobnosti. Dávno už ví, že marketing zaměřený na všechny nefunguje.
Základní principy úspěchu
Úspěch bývá považován za kladný výsledek lidského snažení. Stojí na konci cesty, kterou jsme si vytyčili k dosažení určitého cíle. Pro někoho může úspěch ztělesňovat přijetí na exponovanou školu, získání práce snů, mediální proslulost či vítězství ve sportu.
Co čekat od kariérového poradenství
Stane se to i několikrát za život. Změní se určité okolnosti a najednou stojíte na životní křižovatce. Rozhlížíte se a přemýšlíte, kterým směrem se vydat. Nejčastěji taková situace nastává při rozhodování se, jaký obor studovat, při potřebě uplatnění se po absolvování školy, po dlouhodobém pobytu v zahraničí nebo několikaleté péči o své blízké, při potřebě rekvalifikace dle požadavků pracovního trhu nebo při změně zdravotní způsobilosti pro určitou profesi.
Závislost na práci zaměstnancům škodí
Práce nám slouží jako zdroj finančních prostředků. Práce nás naplňuje pocitem užitečnosti. Prací vytváříme ekonomické a společenské hodnoty. Práce umožňuje naši seberealizaci. Práce určuje náš společenský status. Práce dává smysl a směr našemu životu. Ale pozor, v poslední větě se skrývá past. Co se stane, když se stane práce jediným smyslem života?
Kodex obchodníka: Zlatá pravidla chování k zákazníkům
Jedním z fenoménů současné doby je negativně zkreslený pohled na přímý prodej a na profesi obchodníka. Propíraná je dravost a bezohlednost některých „šmejdů“, jejichž prodejní techniky se podobají spíše nátlaku a vydírání.
Metody vzdělávání zaměstnanců na pracovišti
Lidský potenciál je jednou ze základních hodnot tvořící kapitál každého zaměstnavatele. Setkáváme se s různými přístupy k zaměstnanci, počínaje vedením lidí na vysoké úrovni a konče jednáním připomínajícím spíše vykořisťování.