Time management: Několik úkolů souběžně
Umět organizovat čas je v současnosti jednou z v praxi nejlépe uplatnitelných schopností, které se můžete naučit. Chce to ale cvik a určitý čas, než tuto dovednost dovedete k dokonalosti. Čím dříve začnete, tím dříve budete svůj čas ovládat přesně podle potřeby.
Představujeme soft-skills: Kreativita a empatie
Už víme, že existují soft skills a také to, co toto slovní spojení znamená. Máme i přibližný přehled o tom, které vlastnosti mezi soft skills patří. Tento článek přináší podrobnější seznámení s pojmy kreativita a empatie a jejich využitím.
Teambuilding
Neboli budování kolektivu, je úkolem manažera. To ale neznamená, že všechnu práci musí odvést on. Stačí vědět, na koho se obrátit a co po něm chtít. Tento článek pojednává o tom, k čemu je teambuilding dobrý, co vám přinese a jaké jsou jeho druhy.
Rady pro vedoucí pracovníky, jak motivovat zaměstnance v těžkých obdobích
Někdy ve firmě nastanou nelehké chvíle. Může jít například o neshody mezi zaměstnanci, o stávku či zkrátka o to, že se firma nachází ve finanční krizi. V takovém období je třeba udržet pracovníky výkonné a co nejméně stresované. Následující článek upozorňuje na věci, na které by vedoucí neměli v těžkých chvílích zapomínat.
Soft-skills: Co o nich víme?
Váš šéf je stále otravnější. Na každé poradě mluví o soft-skills, o způsobech jejich rozvíjení, o kurzech a o vlivu těchto tzv. měkkých dovedností na obrat společnosti. Zatím to zvládáte skvěle. Nasadíte inteligentní výraz a pokyvujete hlavou na důkaz toho, že mu naprosto rozumíte. Ve skutečnosti ale jen mlhavě tušíte, o co ve skutečnosti jde. Adrenalin ve vás stoupá, protože riziko, že se šéf na něco zeptá, stále roste. Je načase se o tomto současném fenoménu něco dozvědět.
Hledáte práci? Podívejte se na internet
Sháníte práci? Už vám určitě někdo řekl, že se máte podívat na nabídky práce na internet. Internet vám skutečně může hodně pomoct, ale musíte se umět zorientovat. V našem článku vám přinášíme několik tipů, jak co nejefektivněji sledovat nabídku zaměstnání online a jak si najít práci.
Buďte pánem svého času
Unavení manažeři, kteří nemají ani minutku nazbyt, pracují přesčas a osobní život téměř neznají jsou už dnes „out“. Velmi často skloňovaným výrazem především na vrcholových pracovních pozicích se totiž stal time management. Současné trendy v řízení podniků tak přejí plánování, rozvaze a práci pouze pod mírným tlakem. Naučte se s námi ovládnout svůj čas na práci a mít tak více času pro sebe a rodinu.
Nebuďte otrokem své práce!
Na cestě k dosažení pracovních úspěchů musíte stále sledovat aktuální dění ve Vaší oblasti a rozšiřovat své znalosti a schopnosti. To Vás však nutí věnovat se práci do značné míry i na úkor volného času. Současná doba se v tomto směru stala živnou půdou pro rozvoj pracovní závislosti. V našem článku se například dozvíte, jak workoholismus vzniká, projevuje se, jaké jsou možnosti prevence, případně kde hledat východisko.
Jak vycházet s kolegou - negativistou
Setkáte se s nimi všude – s lidmi, kteří kolem sebe šíří negativní energii. Většině z nich se můžete vyhnout a udržet si tak dobrou náladu a vnitřní vyrovnanost. Jak se ale vypořádat s těmi, s nimiž přicházíte denně do styku, například v práci?
Chcete v práci dosáhnout svého? Buďte asertivní!
Jednáte příliš často pasivně? Vyvarujete se tak sice nepříjemných hádek, na druhou stranu však neprosadíte své názory či požadavky. Nebo jste spíše člověk konfliktní, který stojí za svým stanoviskem vždy a za každou cenu? Náš článek Vám ukáže, že zlatá střední cesta se při jednání s kolegy i nadřízenými vyplatí. Dozvíte se, co znamená asertivní jednání, k čemu je dobré a jak ho docílit.
Chcete lépe vycházet se šéfem? Zkuste naše tipy!
Nezvládá Váš vedoucí koordinovat práci svých podřízených? Přidává Vám stále více povinností a přitom trpí pocitem, že nic neděláte? Marně toužíte po přátelštější komunikaci či pochvale? Penelope Trunková ve svém článku přináší desatero, které Vám pomůže k dobrému pracovnímu vztahu s Vaším vedoucím. Z jejích rad jsme se inspirovali při psaní následujících tipů:
Jak se vyrovnat s kritikou
Máte pocit, že Vás v práci upozorňují pouze na Vaše chyby? Chcete také někdy od nadřízeného slyšet slova chvály? Ta ale ve skutečnosti slýchá jen málokdo. Mnohem častěji se na zaměstnance snáší kritika. Proto je důležité umět se s ní vyrovnat. Poradíme Vám, jak na to a jak některým výtkám předcházet.