Chcete lépe vycházet se šéfem? Zkuste naše tipy!
Nezvládá Váš vedoucí koordinovat práci svých podřízených? Přidává Vám stále více povinností a přitom trpí pocitem, že nic neděláte? Marně toužíte po přátelštější komunikaci či pochvale? Penelope Trunková ve svém článku přináší desatero, které Vám pomůže k dobrému pracovnímu vztahu s Vaším vedoucím. Z jejích rad jsme se inspirovali při psaní následujících tipů:
Dávejte si záležet na úkolech, na kterých záleží Vašemu šéfovi![Zódpovědný přístup šéfa potěší.](/poradna/img/2008/05/chcete-lepe-vychazet-zkuste-nase-tipy.jpg "Zódpovědný přístup šé
Dávejte si záležet na úkolech, na kterých záleží Vašemu šéfovi
Uvědomte si, jak Váš nadřízený přistupuje k práci. Zaměřuje se na detaily? Pak podávejte detailní reporty. Má rád fakta a statistiky? Klidně mu jednou za týden či měsíc vytvořte nějaké grafy - například rostoucího počtu klientů. Je velký idealista a snílek? Svěřte se mu se svými pracovními nápady, i přesto, že se Vám osobně zdají nereálné.
Chtějte písemně co nejkonkrétnější popis náplně Vaší práce
Pro vedoucího je těžké docenit Vaši práci, nevidí-li její konkrétní výsledky. Své povinnosti a pravomoci s ním proto mějte co nejpřesněji vyjasněné – nejlépe písemně. Nadřízený tak bude vědět, na co se může při Vašem hodnocení zaměřit. Detailní soupis náplně práce je užitečný i pro Vás – máte se o co opřít při tvorbě pravidelných reportů (více bod 5 níže). Je-li Vaše práce stavěna na aktuálních zakázkách, pak s pomocí vedoucího vždy vytvořte plán na následující měsíc či čtvrt rok. Společně připravte i související seznam priorit.
Na slabé stránky nadřízeného se dívejte jako na své příležitosti
Je-li Váš vedoucí skvělý v řízení projektu, nebude zde Vaši pomoc potřebovat. Jakákoli iniciativa se mu však může hodit například v oblasti jednání s kolegy či klienty. Nebo je o šéfovi všeobecně známé, že skřípe zuby, když musí psát pravidelné zprávy o výsledcích oddělení? Zkuste mu nabídnout, že si některou z jeho méně oblíbených činností vezmete na starost!
Naučte se vycházet s jeho osobností
Nesedli jste si s Vaším nadřízeným již na první pohled? Začít na vzájemné komunikaci pracovat je ale právě na Vás! Motivujte se tím, že nejúspěšnější lidé se dokáží domluvit s každým. Přečtěte si nějaké psychologické články či knihy. Pokuste se v nich najít odpovídající typ osobnosti, jakou má Váš nadřízený a rady, jak při jednání s takovým člověkem postupovat. Jedině tak dosáhnete svého.
Pravidelně ho informujte o výsledcích Vaší práce
Že Váš nadřízený o pravidelné reporty nežádal? Může se ale snadno stát, že získá pocit, že pracujete málo efektivně. Jak mu pak toto přesvědčení vyvrátíte? Pravděpodobně si těžko z hlavy vybavíte přesnou náplň každého dne několik týdnů nazpět. Právě proto si vždy před odchodem domů zapište všechny splněné úkoly i nečekané záležitosti, které jste ten den řešili.
Dobré vztahy jsou nezbytné pro to, aby se Vám na pracovišti líbilo a dařilo. Jak vycházet s kolegy Vám poradí náš dřívější článek. Jestli však „bojujete“ s nadřízeným, vyzkoušejte naše předchozí rady. Určitě pak brzy poznáte v jeho chování pozitivní změny.
Celý článek Penelope Trunkové v originálním znění (anglicky) najdete zde.