KDYŽ UDEŘÍ TROPICKÉ TEPLOTY...
Víte, že zaměstnavatel má povinnost zajistit kromě pitného režimu i ochranné nápoje? Realita bývá bohužel poněkud jiná, ale podívejme se, na co mají zaměstnanci skutečně nárok...
Adaptační proces: Jak efektivně začlenit nového zaměstnance
První krůčky na novém pracovišti hrají významnou roli pro vytvoření vztahu zaměstnance k zaměstnavateli a přístupu k práci i ke kolegům. Nástup, adaptace a s tím spojená péče o nového zaměstnance se nazývá onboarding. Je to plánovaný a řízený proces, který umožňuje novým zaměstnancům jejich rychlou orientaci na pracovišti, zapracování, začlenění do organizace a týmu spolupracovníků.
Praxe obchodníka: Jak působit přesvědčivě
Píle, znalosti, talent a zaujetí pro obchod jsou důležité pilíře pro úspěšný prodej. Umění přesvědčit je další důležitou ingrediencí v koktejlu vlastností dobrého a úspěšného obchodníka. Přesvědčivost mívá různé podoby, někdo hovoří o výmluvnosti, o osobním charizmatu, či o okouzlujícím vystupování. Jak se naučit kouzlu, které promění schůzku v kontrakt?
Praxe obchodníka: Jak efektivně domluvit schůzku po telefonu
Naléhavě potřebujete sjednat obchodní schůzku pro sebe či nadřízeného. Může to být tvrdý oříšek. Probojovat se po telefonu ke klíčové osobě a domluvit osobní setkání je dovednost, po které touží nejeden obchodník nebo jeho asistent. Existují nápovědy a pravidla, jak profesionálně zvládnout telefonát a úspěšně sjednat schůzku.
Přestávky v práci předcházejí nebezpečné únavě
Před deseti lety se zřítil letoun vnitrostátních linek na obytnou část města Buffalo. Zahynuli všichni lidé na palubě. Důkladné vyšetřování vedlo k závěru, že příčinou byla chybná pilotáž zaviněná únavou a nepozorností pilotů. Tato tragédie byla přelomová, protože přiměla leteckou federaci k zavedení nových pravidel pro závazný odpočinek posádek.
Big Five: Jak souvisí typ osobnosti se spokojeností v zaměstnání
Naše osobnostní charakteristiky předurčují to, jak v životě myslíme, vnímáme a jednáme. Naše vnitřní nastavení se ve výsledku projeví v kvalitě osobního i pracovního života. Cestou ke spokojenosti v zaměstnání by mohlo být poznání a přijetí svých silných a slabých stránek.
Stop šikaně na pracovišti: Nenechte si ubližovat
Motivy vedoucí jedince k šikanování druhého člověka bývají různorodé. Mohou vyplývat z osobnostního nastavení aktérů, z vývoje situace, z nejrůznějších lidských pohnutek jako je strach, zlost, závist, pomsta či nesplněné očekávání.
Pravidla směnného provozu: Jak zvládnout směny bez následků
Práce na směny má v posledních letech v České republice vzestupný trend. Z pohledu zaměstnavatele se jedná o nástroj pro zvýšení výrobní kapacity či udržení provozu. Nezbytné směnování je také v oblasti sociální péče a zdravotnictví. Z pohledu zaměstnance je práce na směny spojená s možností příplatku a lákavá může být možnost získat více volných dní v rámci týdne.
Praxe obchodníka: Umění dobré prezentace
Kvalitní a působivá prezentace je mocným pracovním nástrojem každého obchodníka. Spojuje v sobě to nejlepší, co může obchodník zákazníkovi či klientovi nabídnout. Forma, obsah a podání prezentace mohou být klíčové pro rozhodnutí zákazníka, zda do produktu investovat a také, jestli může důvěřovat obchodníkovi a společnosti, kterou zastupuje.
Poruchy osobnosti na pracovišti
Duševní poruchy většinou nahánějí hrůzu, nevíme přesně, co vše si pod tímto pojmem představit. V krimi zprávách a detektivkách se setkáváme v souvislosti se zločinem s pojmy jako psychopat nebo sociopat. Pachatelé trestných činů jsou však jen špička ledovce. Ve skutečnosti existují poruchy osobnosti v různých podobách a intenzitě.
Kariérové kotvy: spokojenost a stabilita na pracovišti
Důvody, proč si lidé vybírají určitý typ zaměstnání, a jak dlouho na pracovišti setrvají, jsou různé tak, jak odlišný a jedinečný je každý člověk. Při hledání práce může volba profese odrážet pouze momentální potřebu člověka zaměstnat se. Častější případ je, že lidé pohlížejí více do budoucna, plánují svoji kariéru a hledají uplatnění, které je bude uspokojovat dlouhodobě.
Fenomén zvaný Empowerment motivuje zaměstnance
Určitě jste se někdy setkali na úřadě, v obchodě či na vašem pracovišti se znuděnými a nepříjemnými pracovníky. Odbyli vás, odkázali jinam nebo jen neochotně vyhověli. Pokud už práci udělali, tak jen to nejnutnější a to ještě nedostatečně či chybně. Toto není jen přízrak starých „totalitních“ časů.