Co obnáší ukončení pracovního poměru se zaměstnancem?

2008-05-09 13:28:02 | redakce | Pro firmy

Propouštíte zaměstnance, nebo Vám dal výpověď sám? Pracovní poměr může být kromě výpovědi rozvázán také dohodou, okamžitým zrušením nebo zrušením ve zkušební době. O těchto způsobech ukončení najdete více v našem tematickém článku v sekci Pracovní právo. Následující řádky Vám pak poradí, co všechno musíte před i po ukončení pracovního poměru ještě zařídit a na co si dát pozor.

Buďte pánem svého času

2008-05-09 13:16:37 | redakce | Osobnostní rozvoj

Unavení manažeři, kteří nemají ani minutku nazbyt, pracují přesčas a osobní život téměř neznají jsou už dnes „out“. Velmi často skloňovaným výrazem především na vrcholových pracovních pozicích se totiž stal time management. Současné trendy v řízení podniků tak přejí plánování, rozvaze a práci pouze pod mírným tlakem. Naučte se s námi ovládnout svůj čas na práci a mít tak více času pro sebe a rodinu.

Jak správně komunikovat se svými podřízenými

2008-05-09 13:10:30 | redakce | Pro firmy

Jste ve vedoucí pozici? Náplní Vaší práce je tedy mimo jiné vést své podřízené k co nejlepším výkonům. Máte však pocit, že nikdo z nich nedělá svou práci dobře a dokola opakují ty samé chyby? Možná jen mezi vámi příliš nefunguje vzájemná komunikace. Přinášíme Vám zde pár tipů, jak ji zlepšit a naučit se své zaměstnance přiměřeně kritizovat, ale i pozitivně motivovat.

Personalistika: Nejčastější chyby nováčků při vedení pohovoru

2008-05-09 13:04:06 | Michaela Pličková | Přijímací řízení

Jste začínající personalista. Příští týden vás čeká několik pohovorů s uchazeči. Bude to vůbec poprvé, kdy s někým děláte přijímací pohovor. Jste nervózní, ale přesto se těšíte. Čeho se ale chytit? Na jaké otázky se zeptat? Jak se správně vede pohovor? V našem článku vám představíme několik chyb, kterých se podle amerického odborníka na personalistiku, Benjamina Yoskovitze, mladí personalisté v pohovorech nejčastěji dopouštějí.

Nebuďte otrokem své práce!

2008-05-09 13:00:33 | redakce | Osobnostní rozvoj

Na cestě k dosažení pracovních úspěchů musíte stále sledovat aktuální dění ve Vaší oblasti a rozšiřovat své znalosti a schopnosti. To Vás však nutí věnovat se práci do značné míry i na úkor volného času. Současná doba se v tomto směru stala živnou půdou pro rozvoj pracovní závislosti. V našem článku se například dozvíte, jak workoholismus vzniká, projevuje se, jaké jsou možnosti prevence, případně kde hledat východisko.

Pravda o milostných vztazích na pracovišti

2008-05-09 12:56:42 | redakce | Pro zaměstnance

Trávíte v kanceláři více času než doma či ve společnosti? Značně tím vzrůstá pravděpodobnost, že se sblížíte například s někým z kolegů. Že jste disciplinovaní a nikdy se Vám to nemůže stát? Nebo naopak podobnou situaci znáte či právě zažíváte? Podíváme se na tento fenomén očima vedení firem, psychologů i Vás – zaměstnanců samotných.

Jak vycházet s kolegou - negativistou

2008-05-09 12:52:37 | redakce | Osobnostní rozvoj

Setkáte se s nimi všude – s lidmi, kteří kolem sebe šíří negativní energii. Většině z nich se můžete vyhnout a udržet si tak dobrou náladu a vnitřní vyrovnanost. Jak se ale vypořádat s těmi, s nimiž přicházíte denně do styku, například v práci?

Chcete v práci dosáhnout svého? Buďte asertivní!

2008-05-09 12:48:10 | redakce | Osobnostní rozvoj

Jednáte příliš často pasivně? Vyvarujete se tak sice nepříjemných hádek, na druhou stranu však neprosadíte své názory či požadavky. Nebo jste spíše člověk konfliktní, který stojí za svým stanoviskem vždy a za každou cenu? Náš článek Vám ukáže, že zlatá střední cesta se při jednání s kolegy i nadřízenými vyplatí. Dozvíte se, co znamená asertivní jednání, k čemu je dobré a jak ho docílit.

Chcete lépe vycházet se šéfem? Zkuste naše tipy!

2008-05-09 12:40:09 | redakce | Osobnostní rozvoj

Nezvládá Váš vedoucí koordinovat práci svých podřízených? Přidává Vám stále více povinností a přitom trpí pocitem, že nic neděláte? Marně toužíte po přátelštější komunikaci či pochvale? Penelope Trunková ve svém článku přináší desatero, které Vám pomůže k dobrému pracovnímu vztahu s Vaším vedoucím. Z jejích rad jsme se inspirovali při psaní následujících tipů:

Jak se vyrovnat s kritikou

2008-05-09 12:35:53 | redakce | Osobnostní rozvoj

Máte pocit, že Vás v práci upozorňují pouze na Vaše chyby? Chcete také někdy od nadřízeného slyšet slova chvály? Ta ale ve skutečnosti slýchá jen málokdo. Mnohem častěji se na zaměstnance snáší kritika. Proto je důležité umět se s ní vyrovnat. Poradíme Vám, jak na to a jak některým výtkám předcházet.

Naučte se předcházet konfliktům s kolegy

2008-05-09 12:29:52 | redakce | Pro zaměstnance

Jedním ze základních kamenů Vaší spokojenosti a úspěšnosti v zaměstnání je udržování dobrých vztahů. A to nejen s Vašimi nadřízenými, ale i s Vašimi kolegy. Nedorozuměním a konfliktům se přesto nikdy zcela nevyhnete. My Vám ale poradíme, jak jim předcházet a jak ty, kterým se zabránit nedá, správně řešit.

Pozitivní myšlení v negativním světě

2008-05-09 12:24:52 | redakce | Osobnostní rozvoj

Pozitivní myšlení je základem spokojenosti a úspěchu. Bylo už napsáno mnoho nejrůznějších příruček, filozofických knih a studií, které dokazují důležitost kladného vztahu k životu. Zde se dozvíte, v čem Vám tedy pozitivní myšlení může pomoci a jak ho lze docílit.

«1...262728293031323334»