Nestíhám aneb jak se nezbláznit z termínů
V práci nekončící šňůra úkolů, sotva jeden dokončíte, už nestíháte další. Objeví se třes rukou, trvalý vnitřní neklid, lepkavý pot, bolest žaludku. Jedno kafe za druhým, na nic jiného už nezbývá čas.
**
Odpovězte si na následující otázky:**
- Pracuji opravdu efektivně?
- Nejsem přehnaný perfekcionista?
- Neodkládám úkoly na poslední chvíli?
- Dělám rád tuto práci?
- Nejsem příliš unavený (spím, jím, odpočívám dostatečně)?
Zamyslete se nad tím, jestli je Vaše práce skutečně to nejdůležitější v životě, abyste se kvůli tomu takto ničili. Jistě, peníze potřebuje každý, ale nemá smysl se odrovnat a padnout. Salámistu ze sebe asi mávnutím ruky neuděláte, přesto se můžete naučit přistupovat k pracovnímu stresu jinak. 1. Je to jen práce (nejde o život a zdraví) 2. Když něco nestihnu, ačkoliv jsem pro to udělal vše, můžu mít čisté svědomí 3. Zabouchnu dveře kanceláře a nechám tam všechny starosti a resty, netahám nic domů 4. Když vím, že nestíhám, promluvím si s kolegy a nadřízenými a hledám řešení 5. Umím říct ne 6. Najdu si čas na rodinu a přátele, věnuji se koníčkům 7. Když jsem v práci nespokojený, hledám si novou
Plánování času je klíč
Už když dostanete nový pracovní úkol a víte, že není šance ho stihnout včas, jednejte. Promluvte si se šéfem, vysvětlete mu důvody, proč si myslíte, že je na úkol málo času. Navrhněte reálný termín. Když termín nelze posunout, věnujte pozornost plánování svého času tak, abyste jej mohli dokončit včas. Stanovte si každý den dobu, po kterou na úkolu budete pracovat. Úkol si rozfázujte do dílčích kroků, těm opět přiřaďte potřebný čas. Nezasekněte se na tom, že malý kousek celku chcete mít perfektní, na doladění detailů si nechejte čas až na konci. Když víte, že nic Vaše napětí z práce nezmenší, zkuste se poohlédnout po nové. Práce je nyní hodně a nedostatek zaměstnanců již chronický. Využijte tuto příležitost.
Nové nabídky najdete zde.